Fit kvinde

Hold dig fit med en crosstrainer

Med en crosstrainer er du godt dækket ind træningsmæssigt. Denne maskine er nemlig en form for træningsmaskinernes tre-i-éner. Forstået på den måde, at den er som en kombination af et løbebånd, en motionscykel og en stepmaskine.

Dermed er den meget effektiv.

En meget populær træningsform

Det er ikke uden grund, at træning på en crosstrainer er så populært. Det er det selvfølgelig, fordi det er en så effektiv og alsidig en træning, men også fordi det er sjovt at bruge den.

Du har både arme og ben i gang på en gang, og det giver god adrenalin med det samme, og den særprægede bevægelse, det giver, er faktisk ret sjovt.

Desuden giver det en all round træning nærmest på én gang, hvilket betyder, at der ikke skal særlig lang tids træning til, før at du er dækket ind for dagen.

Der er således flere gode argumenter i forhold til, hvorfor en crosstrainer giver god motion.

Hvad træner den?

En crosstrainer træner stort set hele kroppen på én gang. Det vil sige: skuldre, arme, bryst, ryg, mave, bagdel, ben og fødder.

Selv om denne intensive træningsform er meget effektiv, så er den samtidig ret skånsom. Det er den netop fordi, belastningen bliver fordelt over hele kroppen.

Desuden kommer der også gang i de indre organer, så du vil også styrke hele hjerte-kar-systemet.

Sæt noget god musik i ørerne og fyr den af på din crosstrainer, så opdager du nærmest ikke, at det er hård træning, du udfører. Der er også mange der kalder en crosstrainer for en crossfit maskine. Du kan læse meget mere om crossfit maskiner på Lokalavisen.dk.

Hvilken crosstrainer skal jeg vælge?

Der er mange crosstrainere til hjemmebrug på markedet. Derfor er det en god idé at sætte dig lidt ind i, hvad det er for kriterier, du bør kigge efter.

Skal du træne seriøst, bør din maskine være af en vis kvalitet. Vil du gerne have noget mere konkret at gå ud fra, inden du vælger din maskine, så kan du finde en crosstrainer test online hvor de bedste crosstrainere bliver testet. Så får du også nogle mere generelle informationer om, hvad sådan en bør kunne.

Det giver dig et glimrende udgangspunkt at gå ud fra, når du kommer til at skulle vurdere den ene maskine i forhold til den anden.

Langtidsholdbar motion

Mange motionsplaner strander efter kortere tid. Det kan der være tusind grunde til, men sådan er faktum i hvert fald.

Det kommer forhåbentlig ikke til at ske for dit forhold til din crosstrainer-træning. Sørg for ikke at lægge for hårdt ud, når du skal i gang. Læg hellere barren lidt lavere. Så kan du altid hæve den senere. Det er altid sværere den anden vej rundt.

Hvis du stiller for store krav til dig selv, så kan du nemlig risikere at miste modet fuldstændigt. Og det er jo sund, at du dermed går glip af mange års godt samvær med din crossmaskine. Det ville jo være en skam.

Sæt realistiske krav, og nyd dine træningsstunder på din nye crosstrainer. Så er der i hvert fald større chance for, at det bliver et længerevarende bekendtskab. Det fortjener både du og crosstraineren.